Inlogg på Schoolity samt inlämning av blanketter

Hej alla vårdnadshavare till elever/förskolebarn på Kastellskolan!

Om ni är nya på Kastellskolan eller glömt lösenord så gör ni såhär för att komma in på Schoolity:
* Gå till Schoolity.com alt appen Schoolity
* På webbläsaren klickar ni på LOGGA IN uppe till höger (via appen så behöver ni ej klicka på någon knapp)
* Klicka på “Nytt lösenord”
* Skriv in er mailadress som ni har uppgett till oss när ni ansökte om plats till Kastellskolan/Kastellskolans förskola
* Följ instruktionerna ni får i mailen (ibland handlar denna i skräpkorgen, beroende på era inställningar på mailkonto)

Hjälpsida: https://www.schoolity.com/help/logga_in_schoolity/logga_in_schoolity.html

Vill man byta mailadress, har nya kontaktuppgifter till närstående eller har funderingar kontakta Expeditionen.

Vänligen uppdatera kontaktuppgifter på er och era barn om det är så att dessa ändras.

Det vi kan meddela är att fotografering (som görs av COLLAGE FOTO) kommer att ske den
26-28/9 för förskolan samt Förskoleklass – 9. Schemat för detta är inte klart. Mentorer kommer meddela er vårdnadshavare och elever vilken dag och tid.

Ni ska ha fått hem en kontaktuppgiftsblankett av ansvarig klasslärare/mentor nu kring skolstart, denna behöver ni fylla i och lämna in till mentorn så fort som möjligt. Detta för att kunna se om ni beviljar skolfotograferingen (samt offentlig fotografering) eller ej.

Kom ihåg att också lämna in blankett om specialkost till era mentorer (även om det är att ert barn inte har specialkost/allergi, då vi måste få en helhetsbild på samtliga elever på skolan.

Tack för ordet
Kastellskolans skoladministratör Therese