Tillsammans för en än mer förbättrad trafiksäkerhet

Under v.4/2020 har jag haft förmånen att få möta många av Er, föräldrar/vårdnadshavare till barn/elever vid vår fina skola, Kastellskolan. Vårt möte har skett på Kristina- och Kastellskolans parkeringsplats!

Varför just där?
Skälet till att jag under denna vecka, dels på morgonen och dels, mitt på dagen valt att ”vistas” på skolans parkeringsplats är ett enda: Att tillsammans med Er, föräldrar/vårdnadshavare, arbeta för en allt mer förbättrad trafiksäkerhet.

Under min ”vistelse” på parkeringsplatsen har jag därför getts möjlighet att dels, informera om gällande trafiksäkerhetsregler – se bilaga – och dels, ”på ort och ställe” för Kastellskolans styrelse räkning, bilda mig en uppfattning om hur trafiksäkerheten fungera – ”live!”.

Utifrån ovanstående önskar jag rika ett ”varmt tack” till Er alla – och en var för just Ditt engagemang- och ansvarstagande för en än mer förbättrand trafiksäkerhet.

Dessutom har det varit mycket trevligt att få sammanträffa mer Er, föräldrar/vårdnadshavare
och Era fina barn – Kastellskolans elever!

Vänligen
Lennart Moberg